Oletko koskaan ottanut kuvia Polaroid-kameralla? Sinä otat kuvan ja mitä kauemmin odotat, sitä kirkkaammaksi kuva käy. Se on totta myös sinun elämässäsi.

Uskon varassa vaeltaminen tarkoittaa sitä että kuljet kohti päämäärää joka sinulla itselläsikään ei ole vielä tiedossa, mutta jonka jumala sinulle paljastaa, kun kuljet kuuliaisena.

Sain itse Jumalalta kutsun lähteä Follow:lle viime keväänä, ja päätin ottaa uuden askeleen elämässäni, viettää aikaa Jumalan kanssa, lähteä tavoittelemaan unelmiani ja etsimään Jumalan tarkoitusta elämääni.

Mietimme usein, mitkä ne omat lahjamme ovat. Mikä minun tarkoitus on opetuslapsena? Minne Jumala haluaa minut kuljettaa? Näihin kysymyksiin myös minä etsin vastausta.

Olet varmaan kuullut sananparren "unelmien eteen pitää kärsiä". Tietyllä tavalla tuo sananparsi on totta myös uskovan elämässä. Jumala kysyy meiltä mitä olemme valmiita tekemään unelmiemme eteen. Se vaatii usein poistumista mukavuusalueeltamme, jättää taaksemme joitakin meille tärkeitä asioita, ja valmiutta asettua rohkeasti uusiin tilanteisiin, jotta voisimme oppia näkemään jotain suurempaa.

Follow asettaa meidät monella tapaa tälläisiin tilanteisiin, täällä saat olla mukana turvallisella tavalla monissa uusissa tilanteissa ja huomaat monena päivänä miten taas tuli tehtyä jotain itselle uutta asiaa, ja voitettuaan jännityksen hyppäämällä rohkeasti ulos omalta mukavuusalueeltaan. Monesti huomaa että hei miehän tykkäänkin tästä asiasta tai vaikken tykkäisikään niin ainakin on ylpeä olo itsestään.

  Materiaalia IK:n säbäturnauksesta :)

Materiaalia IK:n säbäturnauksesta :)

Unelmat ovat sekä omia että Jumalan antamia. Jumalan antamat unelmat ovat yleensä niitä, joiden toteuttaminen näyttää todella vaikealta, mutta jotka usein toteutuvat, jos niiden eteen on valmis tekemään töitä.

Mikä on sinun henkilökohtainen unelmasi? Haluatko todistaa koulussa rohkeasti Jeesuksesta vaikka se tuntuu mahdottomalta? Haluatko valmistua Linja-auton kuljettajaksi? Haluatko olla elämässä hyvä vaimo ja äiti ja kasvattaa lapsesi tuntemaan Jumalan? Haluatko lähteä lähetystyöhön ja vaikuttaa ihmisiin ympäri maailmaa? Haluatko kirjoittaa kirjan, joka vaikuttaa miljooniin ihmisiin? Pidä kiinni unelmastasi ja pyydä rohkeasti Jumalaa näyttämään sinulle tiesi.

Unelmien toteutumiselle on ainakin yksi selvä rajoite: ne voivat toteutua vasta sitten, kun me olemme riittävän kypsiä vastaanottamaan sen, mistä unelmoimme. Jumala ei ole kitsas, päinvastoin: hän on luvannut antaa meille paljon enemmän mitä ymmärrämme tai osaamme pyytää. Pikkupoikakin voi unelmoida rekalla ajamisesta, mutta jokainen tietää, että rattiin hänet voi päästää vasta, kun ikää on riittävästi ja ajo-oppia saatu. Samalla tavalla taivaallinen Isä tietää parhaiten sen, miten meidän tulee kehittyä ja kasvaa, ennen kuin olemme valmiita kokemaan unelmamme toteutumisen.

Minkään unelmamme ei tulisi olla ristiriidassa Raamatun kanssa. Kaikki unelmat eivät nouse Sanasta, mutta voivat olla silti linjassa sen kanssa.

"En pysty Raamatulla todistamaan, että tämä unelma olisi Jumalan mielenmukainen. Olen kuitenkin kokenut älyttömän monta kertaa, miten olen Jumalan käytössä elämässäni. Miten Jumala on vienyt minua tilanteisiin, joissa olen saanut todistaa hänestä, ja olen kokenut mahtavia keskusteluja, Olen saanut mediassa puhua uskosta ja jumala on siunannut luisteluani" 

- Mika Poutala

 

"Älkää olko mistään huolissanne, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukoillen ja anoen kiitoksen kanssa Jumalan tietoon, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa." (Fil. 4:6,7)

Täällä opistolla vietetty aika on ollut valtavan upeaa, näihin viikkoihin on mahtunut paljon iloa, surua, onnistumisen tunteita, väsymystä, hajoilemista, ja valtavaa intoa tehdä Jumalan työtä ja palvella toinen toistamme ja nähdä sitä upeaa vilpitöntä rakkautta meissä, samaa jota voimme nähdä Jeesuksen osoittaneen meitä kohtaan.

Jumalan työn eteneminen jokaisen meidän elämässämme on ollut nähtävillä.

Jumalan voima on ihmeellinen kun toimimme yhdessä joukkona, taitomme ja kykymme pääsevät esille joskus jopa yllättäviltäkin tavoilla ja jokainen meistä on tärkeä tässä porukassa.

Uskon että jokainen meistä täällä Follow:lla on täällä tarkoituksesta, meillä kaikilla on tarinamme miten olemme saapuneet Isoon Kirjaan ja sen tarkoitus on vasta selviämässä meille tulevilla sivuilla...

"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet."( Matt.6:34)

Jumalan kanssa vaeltaminen on yksi valtava seikkailu, johon en varmaan ikinä kyllästy. Saan astella Hänen kanssaan ja turvata Häneen jokainen hetki elämässäni. 

T: Joona

Comment

< TAKAISIN